Zasady kształcenia zdalnego, które obowiązywać będzą wszystkich nauczycieli i studentów WNOZ.
Szanowni Państwo Nauczyciele Akademicy i Studenci,
W związku z licznymi propozycjami działań dydaktycznych opartych o systemy e-learningowe, a także na podstawie rekomendacji Rektorskiego Zespołu ds. Kształcenia na Odległość, Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu podjęła decyzję o wprowadzeniu na WNOZ następujących zasad kształcenia zdalnego, które obowiązywać będzie wszystkich nauczycieli i studentów WNOZ:
- Na WNOZ nie będzie stosowane rozwiązanie zaproponowane przez studentów ED (aplikacja Discord), w tym w szczególnie nie mają zastosowania harmonogramy wirtualnych zajęć które zostały przygotowane przez studentów.
- Reguły tworzenia e-learningu na innych wydziałach mogą być odmienne od WNOZ, prosimy nie kierować się sugestiami z innych wydziałów.
- Harmonogramy zajęć przygotowane na początku semestru przestają obowiązywać, zasadą jest możliwość dostępu studentów do materiałów on-line o każdym czasie, wtedy kiedy mogą się z nimi zapoznać. Wyjątkiem są webinaria, o których mowa w pkt. 5.
- Nauczyciele akademiccy przygotują w ramach każdego z przedmiotów materiały edukacyjne z których studenci będą korzystali w trybie dostępu zdalnego.
- Jeśli nauczyciel uzna za stosowne i konieczne odbycie ze studentami webinarium (telekonferencja w czasie rzeczywistym), wykorzysta do tego celu aplikację Webex. Czas rozpoczęcia webinarum nauczyciel uzgodni ze starostą grupy studenckiej i w miarę możliwości weźmie pod uwagę możliwość dostępności studentów przed komputerem.
- Przygotowane zgodnie z pkt. 4 materiały dydaktyczne nauczyciel importuje na chmurę OwnCloud pod adresem https://owncloud.umed.wroc.pl. Studenci otrzymają dostęp do nowoutworzonej podstrony na stronie Uczelni, gdzie po zalogowaniu (tak jak do sylabusów) będą mieli dostęp do udostępnionych linków.
- Nauczyciele nie będą wysyłali plików na żadne konta mailowe (studenta, starosty, grupy), ponieważ nie są one w żaden sposób zabezpieczone przed dostępnem osób nieuprawnionych. Korzystanie w pracy z poczty innej niż służbowa jest niedozwolone.
- W przypadku gdyby nauczyciel będzie chciał otrzymywać od studentów ich dokumenty zwrotne (raporty, procesy pielęgnowania, prace pisemne), udostępni studentom link do katalogu importowego, do którego będzie można wrzucać pliki z pracami studentów.
- Jeśli zakłady obecnie korzystają z innych aplikacji do kontaktów bezpośrednich (np. Zoom, Skype), nie muszą z tego rezygnować, ale z każdej sesji trzeba zrobić listę obecności. Zwracamy uwagę, że telekonferencja jest tylko jedną z form e-learningu, nie zwalnia z konieczności opracowania materiałów w postaci plików.
- Zajęcia z języka angielskiego prowadzone są przez Studium Języków Obcych na odrębnych zasadach, regulowanych przez Studium
- Zajęcia w Zakładzie Ratownictwa Medycznego mogą być dodatkowo realizowane z wykorzystaniem platformy symulacji ratownictwa, nie zwalnia to jednak z konieczności opracowania konkretnych materiałów dydaktycznych na stronę UMED (chmura OwnCloud).
Stawiamy nacisk na dwie formy dydaktyczne - materiały do samodzielnego zapoznania się w czasie dowolnym dla studenta (tutaj wykorzystujemy chmurę uczelnianą OwnCloud i linki do plików) oraz komunikację bezpośrednią za pośrednictwem aplikacji Webex. Inne rozwiązania - szczególnie te rozpoczęte dotychczas - mogą być stosowane nadal o ile spełniają wymagania prowadzących zajęcia i prowadzona jest ewidencja uczestników sesji.
Kształcenie w nowym trybie rozpoczniemy na WNOZ od środy 25 marca 2020r., prosimy Państwa Studentów o cierpliwość i sprawdzanie strony Uczelni, na której przedstawimy wszystkie linki do materiałów dydaktycznych. Będą one pojawiały się sukcesywnie, w miarę ich opracowywania przez nauczycieli. Liczymy na Państwa zrozumienie i współpracę.
W przypadku pytań w tej sprawie proszę je kierować na maila piotr.karniej@umed.wroc.pl
Z poważaniem
dr Piotr Karniej
Prodziekan ds. Studentów WNOZ
Szanowni Państwo, w związku z Państwa głosami i pytaniami dotyczącymi techniki publikowania materiału pozwalam sobie przesłać Państwu film - tutorial w którym prezentuję jak zaimportować materiał e-learningowy do chmury i jak wygenerować link dla informatyków.
Szczegóły dotyczące tego na jaki adres wysyłamy linki przekaże Państwu później, ponieważ obecnie jest to uzgadniane z Centrum Informatycznym. Niemniej już można importować materiał na chmurę. Zachęcam do eksperymentowania z e-learningiem, jestem przekonany że z biegiem czasu nasze materiały będą coraz lepsze.
Link do tutorialu: https://owncloud.umed.wroc.pl/index.php/s/MJmjvKpy0AojND5
dr Piotr Karniej
Prodziekan ds. Studentów WNOZ