Zasady prowadzenia dydaktyki na WNoZ od 30.11.2020

Szczegółowe wytyczne dotyczące zasad prowadzenia dydaktyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu od 30 listopada 2020 r. w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania uczelni medycznych. 
 

Szanowni Państwo,

na mocy  Zarządzenia nr 252/XVI R/2020 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie zasad organizacji zajęć dydaktycznych od dnia 30 listopada 2020 r. w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu, w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania uczelni medycznych § 1 ust. 8, uprzejmie proszę o zapoznanie się z szczegółowymi wytycznymi dotyczącymi zasad prowadzenia dydaktyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu.

Poniższe wytyczne w formie pliku do pobrania

Szczegółowe wytyczne dotyczące zasad prowadzenia dydaktyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu w odniesieniu do zapisów Zarządzenia nr 252/XVI R/2020 Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu z dnia 25 listopada 2020 r. w sprawie zasad organizacji zajęć dydaktycznych od dnia 30 listopada 2020 r. w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowania uczelni medycznych

Zajęcia praktyczne - kliniczne

  1. Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych student ma obowiązek (czynność powtarzana) zapoznania się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi zapobiegania zakażeniu SARS-CoV-2, a osoba prowadząca zajęcia zobowiązana jest do okresowej weryfikacji wiedzy przed rozpoczęciem zajęć. Przed przystąpieniem do zajęć student składa pisemne oświadczenie, iż zapoznał się z materiałami edukacyjnymi i niniejszymi zaleceniami.
  2. Do zajęć przystąpić mogą tylko te osoby, które są zdrowe, nie mają objawów sugerujących chorobę zakaźną takich jak: podwyższona temperatura ciała, katar, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku, ból gardła, bóle w klatce piersiowej, biegunka, nie miały w ciągu ostatnich 14 dni kontaktu z osobą zakażoną SARS-CoV-2, nie przebywają we wspólnym mieszkaniu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo same nie są objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. Nie stosują aktualnie z powodu gorączki i/lub infekcji leków przeciwgorączkowych i/lub ma p/zapalnych.
  3. Studenci zobowiązani są do korzystania z szatni USK zgodnie z przygotowanym przez Dział Organizacji Dydaktyki harmonogramem zamieszczonym na stronie WNoZ.
  4. Przygotowanie studentów i nauczycieli do udziału w zajęciach praktycznych z bezpośrednim udziałem pacjentów: medyczna maska chirurgiczna (prawidłowe jej stosowanie: po zawilgoceniu zmiana, zakrycie nosa i ust), odzież robocza (jednorazowe ubranie flizelinowe), jednorazowe rękawice, należy rozważyć użycie techniki podwójnych rękawic, przyłbica.
  5. Zajęcia powinny być odwołane/przerwane zawsze, jeśli istnieje ryzyko podejrzenia lub zakażenia SARS-COV-2 w danej placówce/oddziale.
  6. Niedopuszczalne jest gromadzenie się studentów na korytarzach i innych pomieszczeniach bez zachowania zalecanej względami epidemicznymi odległości.

Zajęcia praktyczne – zajęcia w warunkach symulowanych w Centrum Symulacji Medycznej oraz w pracowniach umiejętności praktycznych

  1. Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych student ma obowiązek (czynność powtarzana) zapoznania się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi zapobiegania zakażeniu SARS-CoV-2, a osoba prowadząca zajęcia zobowiązana jest do okresowej weryfikacji wiedzy przed rozpoczęciem zajęć. Przed przystąpieniem do zajęć student składa pisemne oświadczenie, iż zapoznał się z materiałami edukacyjnymi i niniejszymi zaleceniami.
  2. Do zajęć przystąpić mogą tylko te osoby, które są zdrowe, nie mają objawów sugerujących chorobę zakaźną takich jak: podwyższona temperatura ciała, katar, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku, ból gardła, bóle w klatce piersiowej, biegunka, nie miały w ciągu ostatnich 14 dni kontaktu z osobą zakażoną SARS-CoV-2, nie przebywają we wspólnym mieszkaniu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo same nie są objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. Nie stosują aktualnie z powodu gorączki i/lub infekcji leków przeciwgorączkowych i/lub ma p/zapalnych.
  3. Studenci mogą przebywać w budynku, w którym są realizowane zajęcia dydaktyczne w godzinach planowanych zajęć oraz do pół godziny przed i po zakończonych zajęciach.
  4. Nauczyciel, który realizuje zajęcia z daną grupą studencką sprawuje nadzór nad studentami przed i po zakończeniu zajęć, weryfikuje liczbę studentów, którzy jednoczasowo korzystają z szatni studenckiej (bezpośrednio przed zajęciami – ubiór w odzież ochronną).
  5. Niedopuszczalne jest korzystanie jednoczasowe z szatni przez wszystkich studentów z danej grupy lub większe liczby grup.
  6. W salach ćwiczeniowych i innych pomieszczeniach niezbędnych do realizacji zajęć zalecana jest ograniczona liczba osób w pomieszczeniu w zależności od metrów (4 m2 na 1 osobę).
  7. W przypadku większej liczby osób w pomieszczeniu (na 4 m2 ˃1 osoby) grupę należy podzielić na dwie podgrupy i skierować do dwóch oddzielnych sal dydaktycznych. W tym samym czasie jedna grupa ćwiczy a druga realizuje zlecone zadanie w oparciu o efekty uczenia się, przypisane do danego przedmiotu. Po zakończonym ćwiczeniu powinna nastąpić zamiana. Rotacja podgrup odbywa się do końca realizacji założonych w danym dniu zadań.
  8. Zaleca się utrzymanie dystansu 1,5-metra od poszczególnych ćwiczących.
  9. Metraż pracowni umiejętności praktycznych pielęgniarskich/położniczych 
    1. sala nr 24 - 32,7 m2
      sala nr 202 - 38,7 m2
      sala nr 313 - 52,9 m2
      sala nr 314 - 34,2 m2
      sala nr 315 – 48,6 m2
      sala nr 317 – 23,6 m2
      sala nr 318 – 58,5 m2
      sala nr 302 – 45,4 m2
      sala nr 303 – 45,0 m2
  10. Przydział studentów do sal CSM jest nadzorowany przez adiunkta dydaktycznego oraz techników CSM.
  11. Przygotowanie studentów i nauczycieli do udziału w zajęciach praktycznych w warunkach symulowanych: obowiązkowo maski chirurgiczne lub bawełniane (prawidłowe ich stosowanie: po zawilgoceniu zmiana, zakrycie nosa i ust), rękawice jednorazowe, jeśli wymagane, własna odzież ochronna (fartuchy bawełniane).
  12. Obowiązkowa jest dezynfekcja rąk przed rozpoczęciem zajęć oraz każdorazowo zgodnie z bieżącą sytuacją podczas ćwiczeń – nauczyciel ma obowiązek nadzoru konieczności bieżącej dezynfekcji rak.
  13. Wietrzenie pomieszczeń co godzinę i/lub otwarcie drzwi/okien podczas zajęć.
  14. Po każdej grupie dezynfekcja powierzchni dotykowych - 70% alkoholem.
  15. Każdy student powinien posiadać własny długopis i notatnik.
  16. Niedopuszczalne jest gromadzenie się studentów na korytarzach i innych pomieszczeniach bez zachowania zalecanej względami epidemicznymi odległości.

Zajęcia praktyczne - ćwiczenia w pracowniach komputerowych

  1. Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych student ma obowiązek (czynność powtarzana) zapoznania się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi zapobiegania zakażeniu SARS-CoV-2, a osoba prowadząca zajęcia zobowiązana jest do okresowej weryfikacji wiedzy przed rozpoczęciem zajęć. Przed przystąpieniem do zajęć student składa pisemne oświadczenie, iż zapoznał się z materiałami edukacyjnymi i niniejszymi zaleceniami.
  2. Do zajęć przystąpić mogą tylko te osoby, które są zdrowe, nie mają objawów sugerujących chorobę zakaźną takich jak: podwyższona temperatura ciała, katar, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku, ból gardła, bóle w klatce piersiowej, biegunka, nie miały w ciągu ostatnich 14 dni kontaktu z osobą zakażoną SARS-CoV-2, nie przebywają we wspólnym mieszkaniu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo same nie są objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. Nie stosują aktualnie z powodu gorączki i/lub infekcji leków przeciwgorączkowych i/lub ma p/zapalnych.
  3. Studenci mogą przebywać w budynku, w którym są realizowane zajęcia dydaktyczne w godzinach planowanych zajęć oraz do pół godziny przed i po zakończonych zajęciach.
  4. Na sali powinien być dostępny środek do dezynfekcji rąk - studenci mają obowiązek zdezynfekować ręce przed przystąpieniem do pracy komputerowej.
  5. Po każdych zajęciach i przed przyjściem nowej grupy wskazana jest dezynfekcja powierzchni kontaktowych: wyłączniki, biurko, krzesła, klawiatura, myszka, w przypadku klawiatury istnieje możliwość zastosowania folii, którą można zmieniać po każdej grupie. Folia nie zwalnia z dezynfekcji klawiatury.
  6. Każdy student powinien posiadać własny długopis i notatnik.
  7. Wietrzenie pomieszczeń co godzinę i/lub otwarcie drzwi/okien podczas zajęć.
  8. Studenci i nauczyciele akademiccy powinni pozostawać w maseczkach chirurgicznych lub bawełnianych i zadbać o prawidłowe ich stosowanie: po zawilgoceniu zmiana, zakrycie nosa i ust.
  9. W pracowniach komputerowych zalecana jest ograniczona liczba osób w pomieszczeniu w zależności od metrów (4 m2 na 1 osobę).
  10. W przypadku większej liczba osób w pomieszczeniu (na 4 m2 ˃1 osoby) grupę należy podzielić na dwie podgrupy i skierować do dwóch oddzielnych sal dydaktycznych. W tym samym czasie jedna grypa ćwiczy a druga realizuje zlecone zadanie w oparciu o efekty uczenia się przypisane do danego przedmiotu. Po zakończonym ćwiczeniu powinna nastąpić zamiana. Rotacja podgrup odbywa się do końca realizacji założonych w danym dniu zadań.
  11. Obowiązek realizowania zajęć z zachowaniem dystansu społecznego (odległość pomiędzy osobami 1,5 metra).
  12. Niedopuszczalne jest gromadzenie się studentów na korytarzach i innych pomieszczeniach bez zachowania zalecanej względami epidemicznymi odległości.

Zajęcia praktyczne - realizowane w salach dydaktycznych innych niż pracownie umiejętności i komputerowe (SE, CA, CN, PP)

  1. Przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych student ma obowiązek (czynność powtarzana) zapoznania się z materiałami edukacyjnymi dotyczącymi zapobiegania zakażeniu SARS-CoV-2, a osoba prowadząca zajęcia zobowiązana jest do okresowej weryfikacji wiedzy przed rozpoczęciem zajęć. Przed przystąpieniem do zajęć student składa pisemne oświadczenie, iż zapoznał się z materiałami edukacyjnymi i niniejszymi zaleceniami.
  2. Do zajęć przystąpić mogą tylko te osoby, które są zdrowe, nie mają objawów sugerujących chorobę zakaźną takich jak: podwyższona temperatura ciała, katar, kaszel, duszność, zaburzenia węchu i smaku, ból gardła, bóle w klatce piersiowej, biegunka, nie miały w ciągu ostatnich 14 dni kontaktu z osobą zakażoną SARS-CoV-2, nie przebywają we wspólnym mieszkaniu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo same nie są objęte kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych. Nie stosują aktualnie z powodu gorączki i/lub infekcji leków przeciwgorączkowych i/lub ma p/zapalnych.
  3. Studenci mogą przebywać w budynku, w którym są realizowane zajęcia dydaktyczne w godzinach planowanych zajęć oraz do pół godziny przed i po zakończonych zajęciach.
  4. Obowiązkowa jest dezynfekcja rąk przed rozpoczęciem zajęć oraz każdorazowo zgodnie z bieżącą sytuacją podczas ćwiczeń – nauczyciel ma obowiązek nadzoru konieczności bieżącej dezynfekcji rak.
  5. W salach dydaktycznych zalecana jest ograniczona liczba osób w pomieszczeniu w zależności od metrów (4 m2 na 1 osobę).
  6. W przypadku większej liczba osób w pomieszczeniu (na 4 m2 ˃1 osoby) grupę należy podzielić na dwie podgrupy i skierować do dwóch oddzielnych sal dydaktycznych. W tym samym czasie jedna grypa ćwiczy a druga realizuje zlecone zadanie w oparciu o efekty uczenia się przypisane do danego przedmiotu. Po zakończonym ćwiczeniu powinna nastąpić zamiana. Rotacja podgrup odbywa się do końca realizacji założonych w danym dniu zadań.
  7. Wietrzenie pomieszczeń co godzinę i/lub otwarcie drzwi/okien podczas zajęć.
  8. Po każdej grupie dezynfekcja powierzchni dotykowych - 70% alkoholem.
  9. Każdy student powinien posiadać własny długopis i notatnik.
  10. Przygotowanie studentów i nauczycieli do udziału w zajęciach praktycznych: SE, CA, CN, PP: obowiązkowo maski chirurgiczne lub bawełniane (prawidłowe ich stosowanie: po zawilgoceniu zmiana, zakrycie nosa i ust), rękawice jednorazowe, jeśli wymagane.
  11. Każdy student powinien posiadać własny długopis i notatnik.
  12. Niedopuszczalne jest gromadzenie się studentów na korytarzach i innych pomieszczeniach bez zachowania zalecanej względami epidemicznymi odległości.

Kontakt
Koordynator wydziałowy dla Wydziału Nauk o Zdrowiu przyjmujący zgłoszenia dotyczące postępowania w przypadku podejrzenia lub zarażenia SARS-COV-2 wśród pracowników i studentów UMW:
dr Katarzyna Lomper (email: katarzyna.lomper@umed.wroc.pl)
W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek zagrożenia należy bezwzględnie zastosować określone procedury – szczegółowe informacje zamieszone na stronie UMW
https://www.umed.wroc.pl/koronawirus-podstawowe-zalecenia

Wolontariat
Koordynatorzy wydziałowi ds. wolontariatu studenckiego - Wydział Nauk o Zdrowiu:
dla kierunków pielęgniarstwo, położnictwo - dr Anna Rozensztrauch
(e-mail: anna.rozensztrauch@umed.wroc.pl)
dla kierunków: fizjoterapia, ratownictwo medyczne, zdrowie publiczne, dietetyka
mgr Katarzyna Opalińska (e-mail: katarzyna.opalinska@umed.roc.pl)
Wszystkie informacje dotyczące wolontariatu znajdują się na stronie UMW
https://www.umed.wroc.pl/wolontariat-koronawirus-dokumenty

Wszelkie sprawy dotyczące studentów należy kierować do Prodziekan ds. Studentów
dr Monika Przestrzelska, profesor uczelni
(email: monika.przestrzerlska@umed.wroc.pl)